اكسترا بلاگ اكسترا بلاگ .

اكسترا بلاگ

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۳۱ توسط:saman موضوع:

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك ها از جنس هاي بتني ، پلي اتيلني ، فايبرگلاس مي باشند كار سپتيك تانك پلي اتيلن تصفيه ميكروبي فاضلاب به كمك فرايندهاي ته نشيني T شناورسازي و بيولوژيكي روي آن مي باشد و همچنين جلوگيري از كور شدن سوراخ هاي چاه هاي جذبي كه پذيرنده فاضلاب هستند.

ook4_a1.jpg

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

مي شود آنها را مي توان در خروجي فاضلاب ساختمان ها اماكن اداري كمپ هاي كارگري كارخانجات ،هتل ها، مجتمع هاي تفريحي و ورزشي، رستوران هاقرارداد كه باعث كاهش آلاينده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب مي شود. در نهايت آبي كه مواد آن ته نشين شده از سپتيك تانك خارج ميشود اگر زمين قابليت نفوذ پذيري زيادي داشته باشد كانالي به عمق ?? سانت تا ?? سانت حفر كرده و پس از آن در آن تخليه مي شود و به داخل زمين مي رود اگر قابليت نفوذ كم‌باشد چاهي در كنار آن حفر كرده و پساب در آن تخليه مي شود و اگر قابليت نفوذ خيلي كم باشد و يا دركنار رودخانه يا دريا قرار گرفته باشد مي بايست از صافي شني جهت تصفيه پساب بعد از خروجي استفاده گردد.

 

پلي اتيلن چيست ؟

پلي اتيلن سنتز شيميايي اتيلن است كه معمولا از تركيب نفت خام و گازهاي طبيعي به وجود مي‌آيد. برخي از نام هاي غير رسمي آن polythene يا polyethylyne است، علاوه بر اين به اختصار PE نيز ناميده مي‌شود. پلي اتيلن بيشتر براي ساخت تركيبات پلاستيكي استفاده مي‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده با اين كه در طيف وسيعي از مصارف گوناگون استفاده شود.

 

موارد استفاده از پلي اتيلن

•             شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي فاضلاب شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي گاز رساني

•             شبكه‌هاي زهكشي

•             سيستم‌هاي انتقال مايعات و فاضلاب صنعتي

•             شبكه‌هاي آبياري تحت فشار (آبياري قطره‌اي و باراني)

•             سيستم‌هاي آبياري متحرك

•             پوشش كابل‌هاي مخابراتي و فيبرنوري

•             پوشش كابل‌هاي برق

•             پوشش لوله‌هاي فلزي

•             بعنوان كانال‌هاي تهويه

•             سيستم‌هاي لايروبي

براي اطلاع از قيمت سپتيك تانك و دريافت مشاوره خريد با كارشناسان ما تماس بگيريد

تلفن: 09133375200 – 09138664347


برچسب: سپتيك تانك پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۱:۵۷ توسط:saman موضوع:

بهترين روش براي برش استيل

بهترين روش براي برش استيل

استيل نوعي آلياژ از تركيب آهن و كربن مي باشد كه مقدار عنصر كربن در حدود دو درصد از جرم اين فلز را تشكيل ميدهد. به دليل استحكام و انعطاف پذير بالاي استيل ، اين فلز در صنعت كاربردهاي فراواني دارد.

در ادامه به روش هايي از برش استيل اشاره مي كنيم.

برش فلزات به دو روش مدرن و سنتي انجام مي گيرد. استيل را مي توان با روش هاي مختلفي همانند فرزكاري ، هواگاز، سنگ زني ، سمباده زني ، گيوتين ، پلاسما، ليزر و واترجت برش داد. استفاده از برش پلاسما براي استيل 0.5 تا 170 ميلي متر مناسب مي باشد. اين روش از روش هواگاز بهتر و كيفيت بالاتري دارد و علاوه بر اين ها روش پلاسما از روش هواگاز سرعت بالاتري نيز دارد. ولي استفاده از روش پلاسما معايبي نيز دارد از آن  قبيل مي توان به اين مورد اشاره كرد كه پلاسما براي محيط زيست بسيار مضر است و براي بدن انسان و طبيعت بسيار خطرناك مي باشد. همچنين در صورت خرابي تعميرات سخت و پر هزينه اي دارد و در كل برش پلاسما هزينه هاي بالايي را در بر مي گيرد. همچنين روش برش پلاسما  امواج صوتي مضري توليد مي كند كه عليرغم اينكه انسان آن را متوجه نمي شود ولي به گوش بسيار آسيب مي رساند.

برشكاري ورق استيل با ليزر

در برشكاري با ليزر يك پرتوي ليزر كه معمولا ناديدني است، در منبع توليد ليزر ايجاد مي شود  و توسط آينه ها به سمت نازل برش هدايت و توسط يك لنز متمركز مي شود. فاصله لنز نسبت به محل ورق قابل تنظيم مي باشد تا بتوان نقطه كانوني پرتو را در ارتفاع مناسب دريافت كرد. پرتوي قوي نور به سرعت دماي قطعه كار را بالا مي برد و ماده را ذوب مي كند. در اين روش يك جت گاز، مواد را از ناحيه برش بيرون زده و يك برش پيوسته به وسيله حركت پرتوي ليزر ايجاد مي شود. گاز كمكي (گاز برش) جهت محافظت و خنك كردن لنز و همزمان جهت كنار زدن ماده ذوب شده از شيار برش استفاده مي شود.

qexb_z5.jpg

مزاياي برشكاري ورق با ليزر

به طور كلي مي توان برشكاري ورق با ليزر را به صورت زير بيان كرد:

?سرعت بالا برش در مقايسه با ساير روش ها، به عنوان مثال يك ليزر CO2 1500 وات مي تواند فولاد نرم با ضخامت ? ميلي متر را با سرعت ??? متر بر دقيقه برش دهد.

?در بيشتر موارد اجزاي برش بعد از برش بدون هيچ عمليات اصلاحي، بلافاصله آماده كاربرد است.

?پهناي برش (پهناي شيار) بسيار باريك است (بين ??? تا ? ميلي متر). قطعات داراي جزئيات و شكل هاي پيچيده بدون محدوديت و نگراني از حداقل شعاع داخلي كه توسط فرزكاري و ساير روش هاي ماشين كاري مشابه تحملي مي شود، قابل ايجاد است.

?فرايند به طور كامل قابل كنترل توسط ماشين هاي CNC است. اين مزيت همراه با عدم ضرورت به كار بردن آرايش پيچيده جيگ ها به اين معني خواهد بود كه به طور مثال تغيير عمليات برش از محصول الف از جنس فولاد به محصول ب از جنس پليمر در كسر دقيقه انجام مي پذيرد.

?اگرچه برش ليزر يك فرايند حرارتي است، منطقه حقيقي كه توسط ليزر گرم مي شود بسيار كم است و بخش عمده ماده گرم شده از محل برش خارج مي شود بنابراين مقدار گرماي ورودي به حجم ماده بسيار كم است. HAZ بسيار كوچك است و از اعوجاج اجتناب مي شود كه براي برش فلز استيل براي ساخت تابلو مناسب مي باشد.

?اين فرايند يك فرايند بدون تماس است، به اين معني كه قطعه كار نياز به گيره بندي پيچيده ندارد و كافي است زير پرتو موقعيت دهي شود. مواد انعطاف پذير و بسيار نرم مي توانند با دقت فوق العاده بريده شوند و در حين برش جا به جا نشوند.

?باريكي عرض شيار و عدم وجود نيروهاي مكانيكي بر روي ورق تحت برش: طراحي و چينش قطعات توليدي بر روي ورق مي تواند بسيار نزديك به يكديگر باشد. بنابراين دورريز مواد مي تواند به حداقل برسد. در بعضي موارد اين مزيت تا آن جا پيش مي رود كه هيچ دور ريزي بين قطعات مجاور نيست.

?اگرچه سرمايه اوليه براي تهيه ماشين برش ورق با ليزر قابل توجه است، هزينه كاركرد و عمليات دستگاه كم است. همانند روش هاي برش مكانيكي تيغه يا ابزار خاص گران و مصرف شونده اي نياز نخواهد بود.

?محيط كار تميز بوده و كارايي بالاست و رضايت كاركنان را در پي دارد و با روش هاي توليد ديگر قابل رقابت شديد است.

?? – ماشين برشكاري ورق با ليزر در مقايسه با بسياري ديگر از روش هاي برش مكانيكي بسيار امن است.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: بهترين روش براي برش استيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۲۳:۰۱ توسط:saman موضوع:

نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

وبلاگ مقالات 10 نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

طراحي فضاي كار اشتراكي

فضاي كار اشتراكي

 

طراحي فضاي كار اشتراكي از حياتي‌ترين اقداماتي است كه مي‌بايست قبل از شروع فعاليت فضاي كار به آن توجه شود. اگر شما فضاهاي گوناگوني را براي افرادي با وضعيت مالي متفاوت و نيازهاي مختلف آماده كنيد؛ شانس بسيار بالاتري براي جذب افراد خواهيد داشت. در اينجا ?? نكته از مهمترين نكات طراحي فضاي كار اشتراكي را در اختيارتان قرار مي‌دهيم:

?. واي فاي و اتصالات سيمي را فراهم كنيد

برخي از افراد به اتصالات سخت افزاري نياز دارند. برخي ديگر، به خصوص در فضاهاي كار اشتراكي باز، با واي فاي هم نيازشان برطرف مي‌شود. هر دو گزينه را براي جذب بيشتر افراد حرفه‌اي فراهم كنيد. (به ياد داشته باشيد براي فضاهايي با اتصالات سخت افزاري ممكن است هزين? بيشتري صرف شود.)

?. در طراحي فضاي خود براي داشتن انبار برنامه ريزي كنيد

برخي از اعضاي شما به انباري با كمدهاي داراي قفل نياز دارند. ساير اعضا تمامي اطلاعاتشان را در لپ تاپ يا تبلت خود نگه خواهند داشت. انبار با كمدهاي داراي قفل را براي كساني كه مي‌خواهند اقلام خود را در آن قرار دهند فراهم كنيد.

?. همه تخم مرغ‌هايتان را در يك سبد قرار ندهيد

شما به عنوان متصدي فضاي كار، فضا را از موجر اجاره مي‌كنيد، نسبت به ايجاد يك فضاي بزرگ طي زماني طولاني متعهد مي‌شويد و آن را بر اساس تعهدات بسيار كوتاه مدت به بخش‌هاي كوچك‌تر تقسيم مي‌كنيد.

اين موضوع مهم است كه بخش بزرگي از درآمدتان به هيچ مجموعه/عضوي وابسته نباشد. اينگونه، اگر فرد يا شركتي را از دست بدهيد، تاثير مهمي در شغلتان نخواهد داشت. شما با تكيه نكردن زياد به يك يا دو مجموعه درآمد خود را تثبيت مي‌كنيد.

?. از فضاي باز غافل نشويد

يكي از عناصر مهم طراحي يك فضاي كار اشتراكي، ايجاد يك حياط با فضايي باز به عنوان قلب فضا است. اين محيط قلب تپنده فضاي شماست و اعضاي دفتر شما را از منزوي شدن دور نگه مي‌دارد. عموما افرادي كه خواهان انرژي و ارتباط هستند در يك فضاي كار اشتراكي مشغول به كار مي‌شوند؛ بنابراين از طراحي فضايي با راهروهاي طولاني و تاريك خودداري كنيد.

?. يك فضاي گرم و صميمي ايجاد كنيد

به افراد كمك كنيد هنگامي كه در فضاي كاري شما به سر مي‌برند حس كنند كه در فضاي گرم و صميمي‌اي هستند. يك شيوه براي ايجاد چنين فضايي افزودن عناصر انساني همچون گياهان، آثار هنري و چند جاي دنج و گرم و نرم براي نشستن است. به خاطر داشته باشيد كه در فضاي شما افراد نزديك به هم كار مي‌كنند، پس مطمئن شويد كه فضايي با سقفي بلند انتخاب كرده‌ايد. سقف بلند باعث مي‌شود حس كنيم كه فضا جادار و باز است و كاركردن بسيار راحت‌تر است.

 

?. در طراحي فضاي كار اشتراكي به ابعاد توجه كنيد

شما براي ايجاد يك فضاي كار اشتراكي كارآمد و باثبات، به طراحي مناسب فضا نياز داريد. اگر فضاهاي مختلفي فراهم كنيد، مي‌توانيد حرفه‌هاي بيشتري را جذب كنيد. نمونه‌هاي اولي? مورد استفاده عبارتند از:

  • ميز كار اختصاصي: ? × ? با محفظ? داراي قفل. ميزهاي اختصاصي معمولاً داراي يك محفظه متصل در زير ميز هستند.
  • ايستگاه كاري: ? × ايستگاه‌هاي كاري داراي فضاي داراي قفل و يك اتصال سخت افزاري هستند. همچنين داراي يك كابينت براي فايل‌ در زير ميز و گاهي يك كابينت هوايي هم هستند. آن‌ها بايد يك تلفن نيز داشته باشند.
  • دفاتر: با وجود اينكه به طور مكرر در فضاهاي همكاري دفاتر كوچك‌تري را مي‌بينيد، ما با دفتر ??×? براي ?-? نفر و ??×?? براي ?-? كار مي‌كنيم. اتاق‌هاي گروهي براي گروه‌هاي بزرگ‌تر هم مهم هستند.

يادآوري: اطمينان حاصل كنيد كه تركيبي از گزينه‌هاي فضاي كاري را بكار برده‌ايد. فراهم كردن هم? قسمت‌هاي فوق راه خوبي براي جذب اعضايي از هم? گروه‌ها است.

?. پيش از خريد بدانيد به چه اثاثيه‌اي نياز داريد

قبل از آنكه بدانيد به دنبال چه چيزي هستيد از خريد اثاثيه براي فضاي كار خودداري كنيد.

انداز? چيزي كه براي هر قسمت نياز داريد و نحو? توزيع ايستگاه‌هاي كاري را بدانيد.

اثاثيه‌اي را تنها به اين علت كه خوب به نظر مي‌رسد يا دوستش داريد نخريد.

شما مي‌بايست اثاثيه‌اي را بخريد كه يك نياز و هدف خاص در فضاي شما را برآورده كند

و ظاهر خوبي هم داشته باشد.

?. طراحي‌هاي لازم براي نور فضا را انجام دهيد

اگر دفتري با يك پنجره داريد، مي‌توانيد هزين? بيشتري صرف آن كنيد.

اما اگر پنجره‌هاي تمام محيط را برداريد، فضاي كار اشتراكي خود را بسيار ناخوشايند مي‌كنيد.

توزيع نور در كل فضا را اولويت قرار دهيد تا محيط را جذاب و روشن كنيد.

ديوارهاي شيشه‌اي گزينه‌اي عالي هستند.

اما به ياد داشته باشيد افراد به اين دليل در دفاتر كار مي‌كنند تا اندكي حريم خصوصي خود را حفظ كنند.

افزودن پرده‌هايي نازك با طرح‌هايي جالب، با وجود اينكه به افراد امكان حفظ حريم خصوصي‌شان را مي‌دهد،

مي‌تواند فضاي شما را روشن و باز نگه دارد.

(اين كار همچنين باعث مي‌شود افراد ديگر پرده كركره‌ها يا پرده‌هايي كه ممكن است

با طراحي‌اي كه شما مي‌خواهيد همخواني نداشته باشند را تقاضا نكنند).

 

?. فضايي با بخش‌هاي متفاوت ايجاد كنيد

سعي كنيد كه تنها يك فضاي باز و بزرگ ايجاد نكنيد.

شما مي‌خواهيد افراد حس كنند در محيط‌هاي خصوصي خود هستند.

محل‌هايي با قوانين كتابخانه‌اي يا محل‌هايي ديگر كه افراد مي‌توانند آنجا شلوغ‌تر باشند ايجاد كنيد؛

محل‌هاي معيني براي اوقات استراحت ايجادكنيد؛

محل‌هاي معيني را براي آشپزخانه ايجاد كنيد.

توجه كنيد: فراموش نكنيد فضايي براي پرينتر، كابين تلفن و صندوق پست بسازيد.

??. پريزهاي زيادي تعبيه كنيد

اين موضوع در يك فضاي كاري بسيار مهم است كه شما همه جا دسترسي به برق را فراهم كنيد.

اگر اعضا بتوانند به راحتي كامپيوترها و ابزار خود را شارژ كنند، در يك جا تجمع نخواهند كرد.

مطمئن شويد در هر جايي كه ممكن است كسي بنشيند پريز وجود داشته باشد.

ميزهاي كتابخانه‌اي اين امر را بسيار تسهيل مي‌بخشند.

برق مي‌تواند در سرتا سر ميز مورد استفاده قرار گيرد

و بسياري از افراد اين نوع نشستن را در محيط‌هاي همكاري باز ترجيح مي‌دهند.

 

براي افرادي كه مي‌خواهند در يك فضاي كار اشتراكي مستقر شوند امكانات و فضا دو پارامتر تعيين‌كننده است پس با توجه به اين موارد مي‌توانيد براي خود مزيت رقابتي ايجاد كنيد.

آدرس ما در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۱:۰۹ توسط:saman موضوع:

درباره انواع هود آشپزخانه

درباره انواع هود آشپزخانه

 

هود آشپزخانه يكي از وسايل بسيار مورد نياز هر خانه اي است. وظيفه اصلي هود حذف بو هاي بد در هنگام غذا پختن است. علاوه بر اين براي سلامتي هم مفيد است. هود آشپزخانه با حذف چربي ها و مواد آلوده سبب سالم نگه داشتن محيط آشپزخانه شما مي شود. هود يك وسيله بسيار ضروري است. تنها كافي است يكبار بدون روشن كردن آن غذايي در آشپزخانه سرخ كنيد. تفاوت را احساس

خواهيد كرد. مدل هاي متفاوتي از هود وجود دارد نظير: زير كابينتي، شومينه ايي، مخفي و جزيره اي. قطعا هر مدل كارآيي خاص خودش را دارد. وابسته به طراحي كابينت هاي آشپزخانه معمولا نوع آن را مشخص مي كنند. همچنين سليفه ها متفاوت است و افراد مختلف مدل هاي متنوع را مي پسندند. مطلبي كه در ادامه آمده است به شما كمك مي كند تا با مزايا و معايب هر قسمت آشنا شويد

vqm2_image1.jpg


 

انواع هود

  1. هود زير كابينتي
  2.    هود ديواري (هود شومينه اي)
  3.   هود جزيره اي
  4.    هود مخفي

هود ها از نظر نوع مكش هوا ،به دو دسته  تقسيم مي شوند:

  1. داراي خروجي هوا و بدون خروجي هوا
  2.  هود هايي كه داراي خروجي هوا هستند، كيفيت و كارايي بهتري دارند. هود هايي كه خروجي هوا ندارند از فيلتر زغالي براي جمع آوري بخار و... استفاده مي كنند.

هنگام خريد هود به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

  1. نوع تهويه
  2. قدرت مكش
  3. سرعت مكش
  4. كم صدا بودن
  5. ابعاد هود
  6. سبك هود
  7.  سنسور دار
  8. كنترل دار

هود آشپزخانه

 

هود مخفي يا توكار

 

ظاهر آشپزخانه نقش مهمي در زيبايي فضاي خانه دارند. مخصوصا خانم حساسيت بسيار زيادي روي طراحي و شيك بودن آشپزخانه خود دارند. مخفي بودن هود آشپزخانه به شما كمك مي كند تا ظاهر يك دست تري داشته باشيد. اين مدل طرفداران بسيار زيادي دارد. از جمله دلايل آن مي توان به اين اشاره كرد كه جاي كمتري را اشغال مي كند و شما مي توانيد كمد بيشتري براي قرار دادن وسايلتان داشته باشيد. اين يك ويژگي منحصر به فردي كه افراد را طرفدار اين مدل كرده است و الا هود مخفي با ساير هود ها تفاوت چنداني ندارد. ميزان مكش، قدرت موتور هود مخفي مانند ساير هود هاي آشپزخانه است.

 

براي ديدن انواع هود و خريد آن، سري به فروشگاه آنلاين چلونگر بزنيد ،فروشگاه چلونگر يكي از بهترين ارائه دهندگان كالاي تخصصي ساختمان مي باشد.


برچسب: درباره انواع هود آشپزخانه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۴۴ توسط:saman موضوع:

تازه هاي نشر اردييهشت1399

??كتاب #آرزوهاي_بر_باد_رفته

#انوره_دو_بالزاك | مترجم: محمدجعفر پوينده | #نشر_ني

دو شاعر با شور و محبت سودازده و وصف‌ناپذيري دست يكديگر را فشردند و از هم جدا شدند. لوسين رفت دست‌نوشته‌اش را بياورد. دانيل دارتز به علت سرماي هوا رفت ساعتش را در بانك كارگشايي بگذارد تا بتواند دو بغل هيزم بخرد و دوست تازه‌اش در خانه او گرم شود…

??كتاب #كار_و_فراغت_ايرانيان‌

#حسن_قاضي_مرادي | #انتشارات_اختران

كار و فراغت، دو ويژگي مهم هويت انساني است. «كار» ، فعاليت فكري، عملي و عاطفي انسان است كه غايتمند و اجتماعي است. با رشد نيروي كار، اعتلاي علوم و فناوري و نيز گذار از اقتصاد معيشتي به اقتصاد كالايي زمان فراغت از زمان كار متمايز شد. «فراغت» ، مجموعه‌ي فعاليت‌هايي است كه به منظور دفاع از حق خودانگيختگي و عمل مستقلانه، براي پس زدن مرزهاي محدودكننده، در پرداختن فرد به هنر، علم، فرهنگ، سياست، ورزش و… انجام مي‌گيرد. يكپارچگي و انسجام زندگي فرد، مستلزم پيوند كار و فراغت است، زيرا كار، حق ايجاد مي‌كند و فراغت، استقلال و خودانگيختگي. كار و فراغت شمايل انسان، برانگيزاننده‌ي مسئوليت‌پذيري و بستر مبارزه‌هاي راستين‌اند.

??كتاب #سفر_شگفت_انگيز_آليسا

#ك_بوليچف | مترجم: الهام كامراني | #نشر_چشمه

«سفر شگفت‌انگيز آليسا» معروف‌ترين كتاب از مجموعه‌ي علمي-تخيلي «آليسا سلزنيوا؛ دختري از آينده» است. اين مجموعه كه شامل پنجاه رمان و داستان كوتاه است، بارها به شكل كتاب با تصويرسازي‌هاي متنوع، فيلم، سريال، انيميشن و بازي‌هاي ويدئويي به تصوير كشيده شده و به زبان‌هاي بسياري از جمله بسياري از جمله انگليسي، فرانسوي، آلماني، اسپانيايي، ايتاليايي، فنلاندي، مجارستاني، رمانيايي، بلغاري، لهستاني، چك‌واسلواكي، چيني، ژاپني، يوناني ترجمه شده است.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

?? مشاهده‌ و خريد اينترنتي كتاب: www.cavack.com

 

?+


برچسب: تازه هاي نشر اردييهشت1399،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۸:۳۲ توسط:saman موضوع:

قيمت لوله مانيسمان

لوله مانيسمان

قيمت لوله مانيسمان

لوله مانيسمان يكي از پر كاربردترين مقاطع فولادي مي باشد كه در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي مورد استفاده قرار مي گيرد.
لوله هاي مانيسمان كه با نام هاي بدون درز نيز شناخته ميشوند با توجه به نامشان،هيچ درزي بر روي اين لوله ها نمي باشدو همچنين در اصطلاح علمي به آنها سيم لس(Seamless pipe) گفته ميشود.
اين لوله ها به وسيله كشش يك شمش تو پر روي يك ميله حفره ساز براي ايجاد پوسته تو خالي ساخته مي شوند.
شركت آهن ايرانيان به عنوان يك شركت فعال در زمينه واردات لوله مانيسمان اقدام به عرضه اين محصول فولادي نموده و از مراجع اصلي در تعيين قيمت لوله مي باشد.

تاريخچه لوله مانيسمان
لوله مانيسمان براي اولين بار توسط برادران مانيسمان اختراع شد و علت اين نام گذاري نيز همين مي باشد. در ميان لوله هاي موجود در بازار لوله هاي بدون درز اهميت و كاربرد بسياري دارند. اين نوع از لوله ها روش ساخت ويژه خود را دارند و به دليل نبود درز در آن ها، در صنايع حساس به كار برده مي شوند.

 

در صنعت، لوله هاي مختلفي اعم از لوله هاي فولادي، لوله هاي ضدزنگ (استنلس استيل)، لوله آلياژ و لوله بويلر وجود دارد. لوله مانيسمان كه به آن لوله بدون درز نيز گفته مي شود لوله اي است كه روش توليد و ساخت آن به نحوي است كه بدنه اي يك دست و بدون درز دارد و هيچ نوع جوش كاري بر روي آن صورت نگرفته است.

 

اين لوله ها به دليل يكدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به ساير لوله ها محكم تر هستند و قيمتي بالاتر از ساير لوله ها دارند. موارد استفاده گوناگوني براي لوله هاي مانيسمان در رده هاي مختلف وجود دارد.

قيمت خريد لوله مانيسمان رده 20 بيست قيمت خريد لوله مانيسمان رده 40 چهل قيمت خريد لوله مانيسمان رده 80 هشتاد |

 

كاربرد لوله مانيسمان

لوله هاي مانيسمان داراي كاربرد ويژه و گسترده اي مي باشد كه مهم ترين آنها شامل:

1-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط فشار قوي

2-لوله هاي مانيسمان استيل جهت خطوط صنايع غذايي و دارويي

3-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط هيدروليك

4-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط نفت و گاز

 

مانيسمان يك برندي است كه چون اولين لوله بدون درز (Seamless) وارد شده در ايران مي باشد اين لوله ها با اين اسم در بازار شناخته مي شوند.

مانيسمان با وجود وزن كم، داراي پتانسيل زيادي براي حمل مقدار زيادي وزن است. به همين دليل است كه از آن براي ساخت دوچرخه استفاده ميشود.
لوله هاي فولادي مانيسمان براي انتقال سيالات مانند، آب، نفت، گاز و ديگر مايعات استفاده مي شود.
لوله هاي مانيسمان براي ساخت و ساز عمومي كاربرد دارد.

لوله مانيسمان چيست؟

نحو? ساخت لوله مانيسمان
لوله بدون درز مانيسمان به صورت بيرون آمدن (Extruding) توسط قالب هاي مختلف توليد مي شود. اصولاً توليد لوله هاي بدون درز مستلزم فرآيندي است كه طي آن يك شمش فولادي تبديل به لوله مي گردد. اين لوله ها معمولاً از شمش هاي فولادي توليد مي شوند اما توليد آن توسط مقاطع چهارگوش نيز امكان پذير است ولي هزينه را بالا مي برد. براي ساخت لوله فلزي بدون درز يا لوله مانيسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنين استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده مي شود.

 

طراحي اين لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل هاي ويژه اي نياز دارد كه در استانداردها درج شده اند. ضخامت لوله مانيسمان در اندازه هاي مختلف توليد مي شود. هر چه قدر فشار سيال بيشتر باشد ضخامت لوله نيز افزايش خواهد يافت. در برخي از روش هاي توليد اين لوله ها، عمليات حرارتي خاصي بايد به كار رود. انتخاب روش توليد لوله مانيسمان بر اساس نيازهاي منطقه اي و امكانات كارخانه سازنده تعيين مي شوند.

لوله فولادي با توجه به روش توليد به عنوان لوله مانيسمان، نورد گرم و جوش داده شده كه توسط خم و جوشكاري ورق فولادي ساخته ميشوند، دسته بندي ميشوند. دو نوع لوله فولادي وجود دارد، يكي لوله بدون درز و ديگري يك درز جوش داده شده در طول لوله دارد. هر دو داراي كاربردهاي متفاوت هستند. لوله هاي سيم لس معمولا وزن كمتري دارند و ديوارهاي نازك تر دارند. آنها براي دوچرخه ها و حمل مايعات استفاده مي شوند. لوله هاي درزدار سنگين تر و سخت تر هستند. لوله هاي مانيسمان به دليل ساختار محكم و سبك براي ساخت دوچرخه استفاده مي شود. فولاد ايرانيان از گذشته تا به امروز در زمينه فروش لوله مانيسمان فعاليت داشته است.

 

در ايران، به لوله سيم لس، لوله مانيسمان نيز ميگويند. مانيسمان، مهندس آلماني است كه اين روش را اختراع كرده است. در ميان انواع لولهها، لوله مانيسمان به دليل داشتن ساختار همگن در طول لوله، بسيار محكم ميباشد. فرآيند توليد لوله هاي مانيسمان در پايان قرن نوزدهم آغاز شد.

 

مراحل توليد لوله مانيسمان

در ابتدا شمش هاي فولادي را برش مي زنند. سپس شمش ها را داخل كوره هاي قوسي كه با استفاده از سوخت گاز گرمادهي مي شوند گرم مي كنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگيتور سطح شمش ها را گرد مي كنند. بعد از آن شمش ها را به وسيله لخ پرس سوراخ مي كنند.

 

در مرحله شليك سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادي شليك مي كنند كه با سرعتي بالا سمبه اي به طول ?? متر را داخل شمش فولاد مي كنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار كمي تاب داشته باشد آن را تاب گيري مي كنند تا صاف و يكدست شود. در اين مرحله سمبه را از داخل لوله جدا مي كنند. در مرحله بعد سر و ته لوله را گرفته و لوله به حالت گرد در مي آيد. در مرحله كشش، لوله را به اندازه هاي گوناگون تا ?? متر تحت كشش قرار مي دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآيندي خاص خنك مي كنند. لوله خنك شده را به دلخواه مشتري برش مي دهند. در مرحله آزمايش به وسيله كامپيوتر لوله را تست مي كنند تا ضايعات از مابقي جدا گردد. در مرحله پاياني لوله ها را به شكل شش ضلعي با تسمه محكم مي بندند و آماده بارگيري مي كنند.

اين لوله ها درز ندارند، يعني درزي كه در لوله هاي ديگر جوش داده مي شود در اين لوله وجود ندارد همين موضوع باعث بالا رفتن ميزان استحكام لوله ها مي شود. به طور كلي اين لوله ها با قطرهاي كم ساخته مي شود زيرا ساخت اين نوع لوله با قطر زياد سخت و هزينه بر مي باشد.

 

مقايسه لوله مانيسمان با ساير لوله هاي صنعتي


لوله مانيسمان، لوله هاي فولادي درزدار و انواع لوله فلزي براي نصب در شرايط ويژه نظير فشارهاي عملياتي بالا طراحي شده اند. البته ساير لوله هاي صنعتي نظير لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي (UPVC) نيز قابليت نصب در فشار معمولي و فشار بالا را دارند اما در برخي موارد بنا بر صلاحديد مهندسان بايد از نوع به خصوصي لوله و اتصالات در سيستم هاي لوله كشي و تأسيسات استفاده شود.

 

لوله پوش فيت، لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي اكثراً براي انتقال آب و فاضلاب در شبكه هاي مختلف مناسب هستند. انواع لوله صنعتي صرف نظر از كاربردهاي آن ها، داراي ديواره بسيار مقاومي هستند و مي توانند در برابر تغييرات شرايط محيط پايدار بمانند.

 

ساخت لوله مانيسمان در ايران


براي اولين بار در ايران لوله مانيسمان يا بدون درز در دو مرحله خشن كاري و ظريف كاري ساخته شد. اين لوله ها حداكثر تا قطر ?? اينچ توليد مي شوند و لوله هاي با درز در قطرهاي بالا توليد مي شوند. در موارد خاص توانايي ساخت لوله هايي بدون درز تا قطر ?? اينچ نيز گزارش شده است.

 

خواص لوله مانيسمان

لوله هاي مانيسمان در اندازه هاي مختلف توليد مي شوند. با اين حال، در توليد لوله با قطر بزرگ محدوديت وجود دارد. لوله هاي مانيسمان به طور گسترده اي در توليد اتصالات لوله اي مانند زانو استفاده مي شود. بعضي خواص لوله را مي توان در طول توليد كنترل كرد. به عنوان مثال، قطر لوله اغلب  بسته به نحوه استفاده از آن، تغيير مي كند. قطر اين لوله ها از لوله هاي كوچك استفاده شده براي توليد سوزن هاي زير جلدي، تا لوله هاي بزرگ تغيير مي كند. قطرهاي بزرگ، براي انتقال  گاز در سراسر شهر است. همچنين  ضخامت ديواره لوله مي تواند كنترل شود. اغلب نوع فولاد نيز بر استحكام و انعطاف پذيري لوله تاثير ميگذارد. ديگر مشخصات قابل كنترل شامل طول و مواد پوشش است.

 

لوله مانيسمان، در اطرافش، همگني عالي را دارد. به همين دليل در برابر فشار داخلي و پيچ خوردگي بسيار مقاوم است. با توجه به اين ويژگيها، لوله مانيسمان بطور گستردهاي در حفاري و پالايش نفت و گاز طبيعي استفاده مي شود.

 

جوش لوله هاي درزدار به عنوان يك نقطه ضعف و آسيب پذير در برابر شكست و خوردگي ديده مي شود. لوله هاي فولادي جوش داده شده مي توانند فشار كاري كمتري نسبت به لوله مانيسمان داشته باشند. (حدود 20 %) همچنين مقاومت دربرابر خوردگي لوله هاي مانيسمان بالاتر از لوله هاي درزدار است.

 

لوله هاي مانيسمان را براي جوش پذيري آزمايش نمي كنند. در صورتي كه براي لوله هاي جوش داده شده، حتما اين كار انجام ميشود.

لوله مانيسمان رده 20 بيست لوله مانيسمان رده 40 چهل لوله مانيسمان رده 80  هشتاد |

(0)

(0)

لوله گاز API سپاهان اي پي آي

لوله api سپاهان اصفهان قيمت به روز

مشخصات فني لوله API


موسسه نفت آمريكا (American Petroleum Institute) كه به اختصار API ناميده مي­شود، بزرگترين و تنها موسسه­ي ملي تامين كننده­ي همه جانبه­ي تجهيزات صنايع نفت و گاز خام در ايالت متحده­ي آمريكا مي­باشد. انجمن داراي بيش از 625 عضو از بين شركت­هاي بزرگ بوده كه در صنايع اكتشاف و توليد و بازاريابي نفت، خطوط لوله و تجارت دريايي و ارائه­ي خدمات فعاليت دارند. ماموريت موسسه نفت آمريكا برقراي امنيت در صنعت سراسر جهان و به منظور بالا بردن اطمينان جهاني براي سرمايه­گذاري در صنعت نفت و گاز طبيعي آمريكا مي­باشد.

 

استانداردهاي لوله API


API شامل 685 استاندارد و دستورالعمل­هاي اجرائي مي­باشد. تعداد زيادي از اين استاندارد­ها در قوانين دولتي و فدرال گنجانيده شده­اند و همچنين در موسسه بين المللي استاندارد سازي (International Standardization Organization (ISO)) به تصويب رسيده­اند. فعاليت­هاي API طي 85 سال گذشته منجر به پيشرفت تجهيزات صنايع نفت و پتروشيمي و همچنين استاندارد­هاي عملياتي شده است. استاندارد­ها و دستورالعمل­هاي اجرائي API شامل همه­ي بخش­هاي صنعت نفت و گاز مي­باشند و كليه­ي استاندارد­ها براي استفاده­ي كاربردي از تجهيزات و مواد قابل تعويض و روش­هاي مهندسي بدون نقص، قابل استفاده هستند.

 

متريال انتخابي مورد استفاده در كاربرد­هاي نفتي مي بايست الزامات استاندارد­هاي موسسه نفت آمريكا (API)، انجمن تست مواد آمريكا (ASTM) و موسسه­ي ملي استاندارد­هاي آمريكا (ASNI) را در برداشته باشند. كليه­ي استاندارد­ها داراي طراحي پيچيده همراه با مشخصات و آزمايش­هاي استاندارد­سازي مي­باشند. خطوط لوله­ي طراحي شده بر اساس اين استاندارد­ها، از نظر كيفي و ايمني طراحي قابل اعتماد مي­باشند.

 

گريد لوله API


گريد لوله در واقع توضيح دهنده­ي متريال يا جنس لوله مي­باشد. استاندارد­هاي مختلف، تعاريف مختلفي براي جنس­ لوله­هاي آب، نفت و گاز تعريف كرده­اند. هر گريد لوله، تركيب شيميايي، خواص مكانيكي و شيميايي و در نتيجه كاربرد و مشخصات منحصر به فرد خود را دارد.

 

استاندارد API 5CT


استاندارد­هاي API 5CT مشخصات الزامي گريد­هاي API لوله­هاي فولادي مورد استفاده در جداره و مغزي چاه را مشخص مي­كند.

اين استاندارد معادل با استاندارد ISO 11960 مي­باشد. در اين استاندارد، گريدهاي لوله­هاي فولادي به دسته­هاي H40، J55، K55، N80-1، L80-Q، L80-9Cr، L80-13Cr، C90-1، T95-1، C110، P110 و Q125 تقسيم بندي مي­شوند. انتخاب فولاد مورد استفاده در هر سيستم وابسته به شرايط كاري مي­باشد. در سيستم­هاي نفت و يا گاز طبيعي، زماني كه مقدار بسياري كمي از هيدروژن سولفيد (H2S) به صورت محلول حضور داشته باشد، شرايط سرويس ترش ناميده مي­شود. گاز هيدروژن سولفيد علاوه بر اين­كه براي سلامتي انسان و ساير موجودات زنده خطرناك مي­باشد،به طور قابل توجهي عملكرد لوله­هاي فولادي را تحت اثر قرار مي­دهد. حضور هيدروژن سولفيد و اثر منفي آن بر فولاد منجر به ترك خوردگي همراه با تنش (SCC ) مي­شود. با توجه به شرايط كاري نامناسب در حضور هيدروژن سولفيد، گريد­هاي فولادي API بايد با دقت بيشتري انتخاب شوند.كنترل پارامتر­هاي بحراني مانند ريز ساختار، تركيب شيميايي، عمليات­هاي حرارتي حين فرآيند منجر به افزايش يافتن مقاومت به ترك خوردن در اثر خوردگي توام با تنش ناشي از حضور هيدروژن سولفيد مي­باشند. اين گريد­هاي اختصاصي، به طور قابل توجهي مقاومت فولاد­هاي API را افزايش داده و مطابق با استاندارد­هاي NACE TM 0177 و IRP 1.8 توليد مي­شوند.

 

گريد­هاي API قابل استفاده در شرايط معمول سرويس شامل فولاد­هاي زير مي­شوند:

 

API H40: متريال متداول مورد استفاده در خطوط لوله بر اساس مشخصات تعيين شده در استاندارد API 5T مي­باشد.

API J55: اين فولاد نيز مورد استفاده زيادي در خطوط لوله داشته، و شباهت زيادي به گريد API K55 دارد، اما گريد J55 تنش تسليم كمتري نسبت به K55 دارد.

API K55: اين گريد بيشترين استفاده را در جداره­هاي چاه داشته و مطابق با الزامات API 5CT ساخته و مورد استفاده قرار مي­گيرد.

API N80 TYPE I: گريد ارزان قيمت قابل جايگزيني با گريد API N80 كوئنچ و تمپر شده (ديواره هايي با ضخامت كمتر از inch 0.5) مي­باشد. انرژي جذب شده از تست ضربه مي­بايست شرايط API SR16 را برآورده كرده كه كمتر از انرژي جذب شده براي فولاد N80 كوئنچ و تمپر مي­باشد.

API N80 Q: متريال ساخته شده مطابق با استاندارد API 5CT بوده و مي­بايست كوئنچ و تمپر شود.

API R85: گريد API با الزام استحكام تنشي در محدوده گريد­هاي T95 و USS C95 بوده با اين تفاوت كه الزامي براي سختي آن در استاندارد تعيين نشده و مطابق با استاندارد نيازي به انجام آزمون براي بررسي خوردگي توام با تنش سولفيدي نمي­باشد و به همين دليل براي استفاده در چاه­هاي ترش توصيه نمي­شود.

 

مشخصات فني لوله گاز سپاهان


لوله گاز API سپاهان -  لوله گاز خانگي در شاخههاي 6 متري توليد و به بورس لوله و اتصالات عرضه ميشود. گروه صنعتي سپاهان اين لولههاي گازي را از ورق آهن Gr_BPSL2 توليد ميكنند. همچنين در ليست مشخصات انواع لوله گاز API و درزدار سبك، ضخامت لوله و وزن لوله نيز نوشته شده كه با توجه به مهندسي لولهكشي ساختمان و پروژه خود ميبايست بررسي نماييد كه اين نوع لولهها براي كار شما مناسب خواهد بود يا بايد از لوله مانيسمان براي لوله كشي گاز استفاده نماييد. همچنين از ديگر مشخصات فني لوله گاز كه در ليست آن نوشته شده تعداد هر شاخه در بنديل آن و وزن كل بنديل ميباشند.
مشخصات فني لوله مانيس گاز خانگي سايز 1/2 اينچ با ضخامت 2.8 ميلي متر و وزن هر متر لوله گاز 1/2 اينچ نيز 1.28 كيلوگرم است. وزن شاخه شش متري لوله گاز 7.68 كيلوگرم است. در هر بنديل خروج پيدا كرده از كارخانه لولهسازي سپاهان اصفهان در اين سايز 169 عدد لوله يك دوم اينچ API است.
ضخامت لوله گاز خانگي سايز 3/4 اينچ يك دهم ميلي متر بيشتر از سايز قبلي بوده و 2.9 ميليمتر است. وزن يك متر لوله گاز خانگي سه چهارم اينچ 1.7 كيلوگرم و وزن شاخه كامل اين لوله 10.7 كيلوگرم ميباشد.
لوله گازي API 5L سايز يك اينچ ضخامت 3.4 ميليمتر داشته و براي مصارف توكار استفاده ميشود. وزن يك متر لوله گازي يك اينچ 2.56 كيلوگرم است و قيمت آن را نيز ميتوانيد با شمارهگيري با مجموعه گالواپايپ بورس فروش و ارائه قيمت آنلاين بازار لوله و اتصالات آهن ايرانيان ، 09123649705 تماس حاصل فرماييد.
ضخامت لوله مانيسگاز سايز 1/41 اينچ 3/6 ميلي متر بوده و وزن كل شاخه 6 متري اين سايز نيز 20.58 كيلوگرم است. انواع لوله مانيسمان و لوله گازي به صورت كيلويي هم به فروش ميرسند و همانطور كه در بالا ذكر كرديم قيمت لوله مانيسمان كيلويي هم از قيمت لوله گاز بيشتر خواهد بود.

 

اطلاعات كلي در موردلوله گاز تو كار (مانيس گاز)

 

لوله گاز سپاهان براي مصارف خانگي تحت استانداردهاي بين المللي API 5L و ملي ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانيس گاز ، جايگزين لوله هاي     بدون درز(شناخته شده با نام مانيسمان) در لوله كشي هاي توكار ساختمان شده است. برگزاري جلسات متعدد تيم هاي كارشناسي سپاهان با بازرسين  نظام مهندسي استان ها و انجام موفقيت آميز آزمايشاتي به مراتب سخت گيرانه تر از الزامات استاندارد ISIRI 3360 مربوط به لوله گاز خانگي منجر به اخذ مجوزهاي لازم براي جايگزيني لوله هاي مانيس گاز سپاهان بجاي لوله هاي بدون درز گرديده است .

شركت گروه صنعتي سپاهان (با مسئوليت محدود) در تاريخ ??/?/???? تحت شماره ???? در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي اصفهان و سپس براساس مصوبات مجمع عمومي فوق العاده مورخ ?/?/????، در تاريخ ?/?/???? در تهران تحت شماره ????? به نام شركت گروه صنعتي سپاهان (سهامي خاص) به ثبت رسيده است.

به موجب صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ ??/??/????، نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شده است. ضمناً شركت طبق مصوبه مورخ ??/??/???? هيأت محترم پذيرش، به عضويت سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد. مركز اصلي شركت در تهران و كارخانه آن در اصفهان واقع است.

منبع : قيمت ميلگرد آهن ايرانيان


برچسب: قيمت لوله مانيسمان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۱:۲۵ توسط:saman موضوع:

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

خريد تشك از آنجايي كه هم بر سلامتي شما تاثير دارد و هم هزينه آن نسب به موارد مصرفي در زندگي روزمره بيشتر است، مي‌تواند تا حدي سردرگم كننده باشد. شما بيش از 8 ساعت و شايد يك سوم عمر خود را بر روي تشك مي‌گذرانيد. و اين زمان طولاني مستقيما بر روي سلامت بدن شما و به خصوص سلامت ستون مهره شما موثر است.

از طرف ديگر در هنگام مراجعه به بازار با برندهاي مختلف و قيمت‌هاي بسيار متنوعي روبرو ‌مي‌شويد. اين همه اختلاف قيمت و برند براي بيشتر افراد گيج كننده است.شايد بسياري از ما تشك را با نام خوشخواب و رويال بشناسيم. اين مساله به دليل قدمت اين دو برند است. و يك اشتباه رايج در بازار به شمار مي‌رود. اگر شما نيز اين چنين فكر مي‌كنيد به شما پيشنهاد ‌مي‌كنيم كه پيش از خريد ادامه اين مطلب را مطالعه بفرماييد.

در خريد تشك ‌مي‌توان موارد مختلفي را در نظر داشت. آشنايي با اين موارد به خصوص در بازار ايران با توجه به اين كه علي‌رغم پيشرفت‌هاي اخير و حضور برندهاي خارجي، هنوز آنچنان كه بايد و شايد فروش به صورت تخصصي و علمي ‌شكل نگرفته است، مي‌تواند براي شما در هنگام خريد نقش كمك كننده داشته باشد.

wae7_w5.jpg

تشك خوشخواب،يا تشك رويال؟

بسياري پيش مي‌آيد كه وقتي يك برند براي اولين بار در بازار عرضه مي‌شود. و مورد استقبال قرار مي‌گيرد، نام آن به عنوان نام كلي سرويس ميان مردم رايج ‌مي‌شود. مثلا اكثر مردم به جاي كلمه “تاكسي اينترنتي” و حتي وقتي كه در حال استفاده از “تپ‌سي” هستند ‌مي‌گويند: “داريم اسنپ مي‌گيريم”؛ به دليل اولين بودن، به كارگيري كلمه اسنپ به جاي همه انواع تاكسي‌هاي اينترنتي رايج شده است.

تشك خوشخواب يكي از برندهاي ثبت شده و قديمي ‌در بازار تشك ايران به حساب ‌مي‌آيد. و محصولات آن سال‌هاست كه تحت نظارت شركت توليد كننده به بازار عرضه ‌مي‌شود. شايد به همين دليل باشد كه بسياري از مردم هنگام اشاره به تشك‌هاي فنري و يا تشك تخت خواب از عبارت “خوشخواب” يا “تشك خوشخواب” استفاده ‌مي‌كنند. متقابلا از آنجايي كه رويال نيز يك برند معتبر در زمينه توليد تشك در سطح جهان است. استفاده از آن نيز رايج است.


اما نكتهاي وجود دارد و بايد به آن توجه كنيد، آن هم اين كه برخلاف خوشخواب و آن چيزي كه شايد تاكنون در بازار و از زبان فروشندگان مختلف درباره برند رويال شنيده‌ايد، عنوان تشك رويال به دلايل مختلف مانند وجود عنوان خارجي مشابه در صنعت، و يا وجود شباهت با برند رويا در صنعت توليد تشك امكان ثبت نداشته است. به همين دليل تشك‌هايي كه در بازار با برند رويال عرضه مي‌شوند، بر خلاف خوشخواب در كارگاه‌هاي متعدد توليد شده و هيچ كدام برند ثبت شده ندارند.

مقايسه ساختمان تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر مدل و ساختمان، تشك‌ها غالبا داراي ساختمان مشخصي هستند. به طور كلي انواع تشك‌ها در بازار به دو نوع طبي و غير طبي تقسيم ‌مي‌شود. نمونه‌هايي كه با اسم طبي در بازار شناخته مي‌شوند. بيشتر به وسيله انواع فوم‌هاي توليد شده از مواد شيميايي‌ توليد شده و در نوع فنري نيز به جز اسكلت فنري كه به روش‌هاي مختلف به هم پيوسته شده‌اند،

لايه بندي رويي توسط پوشش‌هايي مانند نمد و پلي اتيلن صورت پذيرفته، پارچه بر روي تشك كشيده شده و در نهايت تشك ها بسته‌بندي مي‌شوند. پس از نظر ساختمان تفاوت آنچناني نه در ميان اين دو برند، بلكه در ميان انواع برندهايي كه در بازار در حال كار كردن هستند، نمي توان مشاهده كرد.

مقايسه كيفيت تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر كيفيت ازآنجايي كه خوشخواب برند ثبت شده است. و امكان فروش با قيمت بالاتر را دارد. معمولا از مواد با كيفيت‌تري چه در بخش اسكلت فلزي و چه در مواد ديگر در ساختمان تشك استفاده ‌مي‌كند. در مقابل از آنجايي كه رويال توسط توليد كننده‌هاي مختلف و معمولا به صورت كارگاهي توليد ‌مي‌شود، كيفيت ثابت نداشته و مواد با كيفيت‌هاي مختلفي در توليد آن به كار ‌مي‌روند.

و كيفيت آن مستقيما تابع انصاف توليد كننده است. يك نكته ديگر در مورد كيفيت و به ويژه كيفيت مواد اين است كه شركت‌هاي توليد كننده بزرگ مانند رويا و خوشخواب، به دليل اين كه بخشي از مواد اوليه خود را، خودشان توليد مي‌كنند، امكان اين را دارند كه از مواد گران‌تر و با كيفيت‌تر استفاده كنند .


به طور مثال براي لايه‌بندي روي فنر در اغلب تشك‌هاي رويال رايج در بازار از پلي اتيلين ( مشابه همان لايه‌هاي سفيدرنگ كه در جعبه‌هاي موز ديده‌ايد با ضخامت بالاتر) استفاده ‌مي‌شود. اما شركت‌هاي بزرگتر از آنجايي كه خط توليد ابر و فوم را دارند، از انواع ابر براي اين لايه بندي استفاده مي‌كنند. كه اين باعث گردش هواي بهتر، پوشش بهتر ستون فقرات، كمر و … ‌مي‌شود. و در نهايت بر روي سلامت شما به صورت جدي اثر گذار است.

كدام گزينه براي خريد مناسب تر است؟

شايد براي شما سوال باشد. كه با اين وضعيت توليد در بازار تشك، و با توجه به نقش مهمي‌كه در سلامت بدن دارند، چگونه ‌مي‌توان اطمينان به گزينه انتخابي داشت ؟ آيا خوشخواب و رويال با توجه به قيمت و كيفيت‌شان بهترين گزينه‌هاي بازار هستند؟ به نظر ما نه! پيشنهاد ما براي شما، خريد از برندهاي معتبر خارجي مانند بست و كلبك است.

اگر براي شما كيفيت در جايگاه اول قرار دارد. و ترجيح ‌مي‌دهيد كه هزينه خود را به جاي درمان مشكلات ناشي از استفاده از خريد تشك‌هاي بي كيفيت، صرف خريد يك تشك با كيفيت كنيد، در حال حاضر شايد اين گزينه‌ها بهترين پيشنهاد باشند.

كيفيت مواد مصرفي در اسكلت فلزي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك بست تركيه

تشك‌هاي كلبك و بست بي ترديد از بهترين برند‌هاي خارجي موجود در بازار ايران هستند. از نظر تعداد فنر از آنجايي كه اين برندها از سيستم ميكروفنر استفاد ‌مي‌كنند، تراكم بسيار بالاتري از فنر‌ها را در سطح تشك توليد خود به كار ‌مي‌گيرند، استفاده از ميكروفنرها نه تنها باعث افزايش حمايت تشك از ستون فقرات بدن شما ‌مي‌شود، بلكه باعث ‌مي‌شود كه كيفيت تشك نيز افزايش پيدا كرده و سال‌هاي بيشتري بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

همچنين نوع ميكروفنر استفاده شده در اين تشك‌ها نيز با انواع فنرهاي به كار رفته در تشك هاي ايراني، متفاوت است. و به طور معمول از فنرهايي با كربن بالاتر در توليد اين تشك‌ها استفاده شده است. درصد بالاتر كربن در آهن مفتول اين فنرها باعث نرم تر شدن فنر و كاهش نرخ خرابي آن مي‌شود .

يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه تشك‌هاي كلبك و بست در برابر نمونه‌هاي رايج بازار دارند، اين است كه در آن‌ها از سيستم فنرهاي منفصل استفاده ‌مي‌شود. براي در كنار هم قرار گرفتن فنرها در تخت خواب شما راه‌هاي مختلفي وجود دارد. برند‌هايي كه به صورت معمول و با قيمت پايين تشك خود را به بازار عرضه ‌مي‌كنند از سيستم سنتي بافت فنر به هم استفاده ‌مي‌كنند .

در اين تشك‌ها فنر‌ها كنار هم قرار گرفته و توسط فنر ديگري در داخل يك استراكچر يا سازه فلزي به هم بافته ‌مي‌شوند . بافته شدن فنرها به هم، چندين ايراد دارد. در وهله اول در هنگام استفاده از تشك و خوابيدن بر روي آن، شما سر و صداي زيادي را خواهيد داشت. و از آن جايي كه تشك معمولا در زمان خواب مورد استفاده قرار ‌مي‌گيرد، براي بسياري از افراد اين مسئله ‌مي‌تواند آزار دهنده باشد.

از طرفي ديگر با توجه به پيوسته بودن مجموعه‌ي فنرها، همه فنر‌ها با هم، در صورت تكان خوردن يكي، بقيه فنرها نيز تكان ‌مي‌خورند. كه اين ويژگي در نمونه‌هاي رايج و ارزان قيمت بازار نيز به خصوص در تشك‌هاي دو نفره آزار دهنده است. و با تكان خوردن يك نفر، فرد ديگر نيز تكان خورده و ممكن است از خواب بيدار شود. با استفاده از تكنولوژي فنرهاي منفصل يا پاكتي اين دو مشكل تا حدي برطرف شده است.


در تشك‌هاي كلبك و بست فنرها به جاي آنكه توسط مفتول فلزي به يكديگر بافته شوند، در داخل تعداد زيادي از پاكت‌هاي به هم چسبيده و متصل قرار گرفته اند . به اين ترتيب مساله سر و صدا و تكان‌هاي نا خواسته در تشك حتي المقدور كاهش يافته و حذف ‌مي‌شود .

كيفيت مواد مصرفي در ساير بخش‌هاي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك هاي بست تركيه

در تشك‌هاي كلبك و بست برخلاف آن نمونه‌هايي كه توسط برندهاي رايج در بازار توليد ‌مي‌شوند از مموري فوم استفاده ‌مي‌شودمموري فوم يا فوم‌هاي هوشمند داراي اين خاصيت هستند، كه به سادگي در شكل خود تغيير پذيري ندارند. نسبت اين كه يك تشك تا چه حد نرم و تا چه حد سخت باشد، يك نسبت مشخص است. و مموري فوم‌ها با هدف توليد تشك‌هايي كه اين نسبت را در بهينه‌ترين حالت ممكن خود نگه دارند توليد شده‌اند.

يكي از ايرادات رايجي كه شما و همه مصرف كنندگان ديگر تشك در طي ساليان در مورد تشك‌هاي خود با آن‌ها روبرو بوده‌ايد، اين است كه تشك‌ها پس از مدتي دچار گودي در وسط خود ‌مي‌شوند. و در اصطلاح رايج بازار تشك دفرمه ‌مي‌شود. مموري فوم‌ها با استفاده از طراحي ويژه خود در برابر اين تغيير شكل مقاومت ‌مي‌كنند. به عنوان جمع بندي ‌مي‌توان در نظر گرفت كه استفاده از مموري فوم هم از نظر سلامت و هم از نظر كيفيت تشك شما را ياري خواهد كرد.

كيفيت پارچه مصرفي در تشك‌هاي كلبك و بست تركيه

پارچه مورد استفاده در توليد تشك يكي از مواردي است كه بايد در هنگام خريد به صورت ويژه مورد بررسي و توجه شما قرار بگيرد. پارچه به دليل اين كه به صورت مداوم با بدن شما در تماس است، به شكل مضاعفي بر سلامت شما و خانواده شما در طولاني مدت تاثير ‌مي‌گذارد . استفاده از پارچه‌هاي معمولي براي توليد تشك با توجه به اين كه بيش از هشت ساعت از شبانه روز با آن‌ها در تماس هستيم كار نادرست و خطرناكي است.

در تشك‌هاي كلبك و بست ما شاهد آن هستيم كه بر خلاف آن چيزي كه به صورت رايج در بازار استفاده ‌مي‌شود، توجه ويژه اي به نخ و پارچه استفاده شده، انجام گرفته است. استفاده از نخ‌هاي يونيزه، نخ‌هايي از جنس نقره، استفاده از مواد مستخرج شده از آلوئورا در توليد، و بسياري از موارد ديگر از جمله تلاش‌هايي است كه در اين تشك‌ها براي حفظ و حراست از سلامتي كاربران صورت پذيرفته است.


به كارگيري اين متريال باعث كاهش حساسيت‌ها و همين طور كاهش رشد و نمو ميكروب‌ها در سطح محل خواب شما و خانواده عزيزتان ‌خواهد شد.

استاندارد و تضمين كيفيت در تشك‌هاي كلبك و بست

هر توليدكننده در مقابل بازار تعهدي دارد. و اين تعهد همان كيفيت و دوام محصول توليدي آن مجموعه است . شما با در كنار هم قرار دادن محصولات توليد تشك‌هاي كلبك و بست به وضوح مشاهده ‌مي‌كنيد، كه در طراحي آنها به جاي اين كه هزينه و يا ساير موارد مربوط به توليد مورد توجه قرار گرفته باشد، مصرف كننده سلامت و راحتي او مورد توجه بوده است.

اين ويژگي از بسته بندي تا مواد و متريال مورد استفاده از آن در تشك، به وضوح قابل ردگيري و مشاهده است. به همين دليل است كه اين برندها تا كنون توانسته‌اند حتي با قيمت بسيار بالاتر در بازار به كار خود ادامه داده و از توصيه شده‌ترين موارد در هنگام انتخاب تشك باشند.

در اين مقاله جاي آن نيست كه به بررسي استانداردها و تاريخچه استاندارد و اهميت آن بپردازيم. تقريبا ‌مي‌توان گفت كه تشك‌هاي كلبك و بست جزو معدود گزينه‌هاي بازار هستند كه استاندارد‌هاي مختلف را در حوزه‌هاي مختلف اخذ كرده اند. كيفيت خريد شما با توجه به استانداردهاي اخذ شده توسط تشك‌هاي كلبك و بست تضمين شده است.

خدمات پس از فروش يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه شما در هنگام خريد تشك بايد به آن‌ها توجه كنيد. در خريد تشك‌هاي ايراني و ارزان قيمت معمولا خدمات پس از فروش در نظر گرفته نمي‌شود. اما تشك‌هاي كلبك و بست با توجه به احترا‌مي‌كه براي مشتري قائل هستند و توان بالاي مديريتي مجموعه خود، در سرتاسر ايران امكان استفاده از خدمات پس از فروش را قائل شده‌اند. نكته ديگر استفاده از گارانتي است.

معمولا بر روي بر چسب همه توليد كنندگان تشك، نشاني از گارانتي داده شده است. اما بايد توجه كنيد كه با خريد برند‌هاي معتبر مانند تشك‌هاي كلبك و بست، شما اين اطمينان را داريد كه در هر زمان كه اراده كنيد، خواهيد توانست از گارانتي استفاده كنيد. و در واقع گارانتي ارائه شده به شما، توسط فروشنده معتبر است.
در نهايت فراموش نكنيد كه نتيجه انتخاب تشك مناسب و استاندارد اينست كه، اولا تشكها سال‌ها به صورت سالم همراه شما خواهد بود. و ثانيا بر روي سلامتي شما و خواب شما تاثير بسيار مثبت خواهد گذاشت. بطوري كه هر روز هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد سرحال تر و پر نشاط تر روز خود را آغاز مي كنيد .

زيرا كه با استفاده از اين تشكها خواب آرامي را تجربه مي كنيد.و اين يكي از مهمترين تفاوت‌هاي بين تشك با استاندارد بالا و بين‌المللي، و تشك هاي غير استاندارد ايراني به شمار مي رود. اگر در اين انتخاب ترديد داريد باعث افتخار مجموعه ما و كارشناسان ما خواهد بود تا بتوانيم شما را تا سر حد ممكن ياري رسانيم.

منبع : https://bestkelebek.ir/


برچسب: تشك رويال در برابر تشك خوشخواب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۸:۳۴ توسط:saman موضوع:

معرفي انواع شارژر موبايل

معرفي انواع شارژر موبايل

 

شارژر هاي فراواني در دسته هاي مختلف در بازار وجود دارند كه آن ها را به شما معرفي ميكنيم و شما با توجه به نياز خود ميتوانيد بهترين انتخاب را در جهت رفع نياز خود نسبت به بهترين شارژر اقدام به خريد حضوري و يا اينترنتي آن از فروشگاه هاي معتبر مانند فروشگاه اينترنتي ديجي فرست بكنيد.

شارژر موبايل ديواري :

آداپتور فست اورجينال ال جي Original Adapter

به دليل پركاربرد بودن گوشي موبايل، كاربران روزانه با كاهش و اتمام شارژ گوشي  و يا شارژ تبلت هاي خود روبه رو مي شوند، گوشي هاي موبايل جديد با بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا و صفحه هاي تمام لمسي مصرف باتري زيادي به همراه دارند و تمام شدن شارژ در طول روز يك اتفاق ناخوشايندو نا مناسب مي باشد كه كاهش مدام آن باعث آسيب به باتري گوشي نيز مي شود ، براي اين اهميت، استفاده از شارژر هاي ديواري يا استفاده از پاوربانك و پاوركيس ها، از راه هاي ايده آل به حساب مي آيد.

يكي از بهترين انواع شارژر موبايل ، شارژر ديواري به حساب مي آيد، شارژر ديواري به صورت مستقيم به پريز برق وصل مي شود و با استفاده از برق شهري گوشي موبايل را شارژ مي كند، شارژ كردن گوشي هاي تلفن همراه از طريق شارژرهاي ديواري، سريع‌تر از شارژ گوشي ها از طريق پورت USB رايانه و شارژر وايرلس، انجام مي‌شود. اين موضوع به دليل توان خروجي شارژر‌هاي ديواري بوده كه نسبت به خروجي درگاه USB و خروجي درگاه شارژر وايرلس بيشتر است.

بعضي از شارژر هاي ديواري به صورت مستقيم سيم شارژر به آداپتور يا كلگي شارژر متصل مي باشد وقابليت جدا شدن از كلگي شارژر را ندارد، ولي بعضي از شارژر هاي ديواري كابل شارژر و سري شارژر قابليت جداسازي از هم را نيز دارند.

 

از كجا انواع شارژر گوشي موبايل را خريداري كنيد؟

 

خريداران مي توانند مدل هاي شارژر گوشي موبايل خود را در اكثر فروشگاه هاي خرده فروشي جست و جو كنند. فروشگاه هاي تخصصي موبايل و تلفن همراه مربوط به يك برند خاص اغلب لوازم جانبي سازگار با گوشي و تبلت هاي آن برند را نيز به فروش مي رسانند.

فروشگاه هاي بزرگ اينترنتي مانند ديجي فرست ، يكي از فروشگاه هاي خدمت رسان در زمينه لوازم جانبي موبايل مي باشد كه براي خريد شارژر و كابل شارژ نيز مي توانيد به سايت ديجي فرست مراجعه كنيد كه اغلب محصولات شان را با قيمت هاي رقابتي به فروش مي رسانند.

مغازه هاي الكترونيكي كوچك هم به طور كلي چندين نوع شارژر همراه متداول را در ويترين شان دارند. به علاوه فروشگاه هاي آنلاين زيادي مانند ديجي فرست نيز هستند كه به طور تخصصي در حوزه فروش و پخش لوازم جانبي موبايل فعاليت مي كنند.

 


برچسب: معرفي انواع شارژر موبايل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۹:۳۳ توسط:saman موضوع:

انواع جنس براي توليد كيف

چرم مصنوعي طرح‌دار از بهترين انجناس در توليد و ساخت كيف

چرم مصنوعي طرح‌دار يكي از انواع چرم مصنوعي است كه در كارخانه‌ها به‌صورت يك صفحه از طرح‌هاي متفاوت

مانند طرح پوست مار، طرح پوست كروكديل و طرح سنگي توليد مي‌شود.

براي توليد چرم مصنوعي طرح‌دار به حرارت و فشار بسيار بالايي نياز است.

قابل‌توجه طرفداران اين نوع چرم، قيمت طرح پوست مار به نسبت ساير چرم‌هاي مصنوعي كفش بسيار كمتر است.

حتما ببينيد  :   توليدي كيف زنانه

چرم مصنوعي اكليلي

چرم مصنوعي اكليلي از نظر مقاومت، درخشندگي و سطح برق و تنوع در رنگ‌پذيري بي‌نظير است.

اين چرم محبوب را در رنگ‌هايي چون قرمز، آبي، طلايي و نقره‌اي مي‌توانيد بيابيد.

در واقع مي‌توان گفت يكي از پركاربردترين و مورداستفاده‌ترين نوع چرم‌ مصنوعي موجود در بازار را چرم مصنوعي اكليلي دانست

كه بيشتر استفاده از آن را در توليد مبلمان، كيف، كفش و امثال آن‌ها مي‌توان مشاهده نمود.

حتما ببينيد  : توليدي كيف

چرم اشبالت مصنوعي

چرم اشبالت مصنوعي تركيبي از دو نوع چرم طبيعي و مصنوعي است. چرم اشبالت مصنوعي

معمولاً به‌صورت دورو بوده و در توليد كيف، كفش و كارهاي هنري و دستي در رنگ‌هاي مختلف بسيار كاربردي است.

چرم اشبالت مصنوعي در ظاهر پرز مانند است و ضخامت آت به حديد ? تا ? ميلي‌متر مي‌رسد. اگر شما مايل

به خريد چرم نوع اشبالت مصنوعي به عنوان چرم مصنوعي كفش هستيد حتماً به دنبال نوع باكيفيت از اين چرم باشيد.

كاربردهاي چرم مصنوعي در توليد انواع كيف

چرم مصنوعي با وجود كاربردهاي فراواني كه دارد، اخيراً بسيار رواج يافته است. قيمت ارزان به نسبت چرم طبيعي،

تنوع در طرح و رنگ، وزن بسيار سبك، سهولت در برش و داشتن بافت يكنواخت موجب محبوبيت در صنعت كيف سازي شده است.

از مهم‌ترين موارد كاربردي آن مي‌توان به استفاده از آن در توليد انواع كيف كوچك و بزرگ ، انواع كيف و كفش،

اشاره كرد

ويژگي ها

• چرم كفش: توليد انواع كفش ورزشي، كلاسيك مردانه، مجلسي زنانه و بچه‌گانه
• چرم كيف: توليد انواع كيف رسمي، اداري، مجلسي، ورزشي، مردانه، زنانه و بچه‌گانه و چمدان مسافرتي
• چرم مبل و صندلي: توليد روكش انواع مبل، صندلي و قابل استفاده در صنعت اتومبيل‌سازي و تزيينات داخلي
• چرم آستر: قابل استفاده در صنعت مبلمان جهت آستر مبل، صندلي استيل و صندلي ماشين. در صنعت پوشاك براي آستر لباس،

كيف و كفش. در صنعت فرش به‌منظور ترمز و كناره‌ي فرش. در بيمارستان به جهت روكش تخت بيمارستاني. گفتني است

حتما ببينيد  : توليدي كيف در تهران

پركاربردترين محصولات چرم مصنوعي در بخش چرم آستر است.
• پارچه‌هاي ضد آب (Waterproof): توليد و ساخت انواع چادر مسافرتي، چادر كاميون، سايبان فروشگاه‌ها و انواع كيف

و كفش مدرسه دخترانه و پسرانه
• روكش جلد يا گالينگور (Hardcover): استفاده در جهت تهيه‌ي روكش جلد كتاب، دفتر، سررسيد، زونكن و كاغذهاي ديواري.

استفاده از نوع مرغوب‌تر گالينگور به‌منظور توليد ست تبليغاتي سازماني مانند انواع تقويم و

دفتر تلفن. لازم به ذكر است گالينگور خارجي با وجود قيمت بسيار بالا به نسبت نموده داخلي، تنوع فراواني در طرح و رنگ دارد.
• چرم‌هاي متفرقه مانند چرم كرستي، لمينيت شده، گاگوليت و …: اين نوع چرم در عين ظرافت و شيكي، بسيار بادوام و مقاوم بوده است.

لينك صفحه :

http://arzankif.ir/tag/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87

سايت منبع :

arzankif.ir


برچسب: انواع جنس براي توليد كيف،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۸:۵۱ توسط:saman موضوع: