اكسترا بلاگ اكسترا بلاگ .

اكسترا بلاگ

چگونه در خانه عطرهاي خوشبو درست كنيم

آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه مي توانيد عطرهاي زيبايي را در خانه درست كنيد؟ در اين مطلب ترفندهايي براي ساخت عطر در خانه را به شما مي گوييم كه بسيار آسان و كاربردي هستند تا هر مردي با استفاده از اين ترفندها يك عطر خانگي براي خود تهيه كند. عطر يكي از دئودورانت هاي شخصي است كه بسياري از افراد بنا به علاقه خود از عطرهاي خاص و متنوع با قيمت هاي متفاوت استفاده مي كنند. اين مي تواند بر كيفيت سبك زندگي ما و هيجانات لذت بخش در خانه بيفزايد.

 

عطرها از عصاره تعداد زيادي از ميوه ها و گل هاي مختلف كه در هر جايي يافت مي شود توليد مي شود و پس از طي مراحل توليد در بطري ها و بسته بندي هاي جذاب و زيبا در دسترس علاقه مندان و مصرف كنندگان قرار مي گيرد. اگر مي خواهيد خودتان عطر مورد علاقه خود را توليد كنيد با ما همراه باشيد تا در چند مرحله طرز تهيه عطر در خانه را به شما آموزش دهيم.

 

طرز تهيه عطر و ترفند درست كردن عطر در خانه

 

شايد در ابتدا به نظر برسد كه ساختن عطر در خانه مشكل ساز است، اما با ترفندهايي كه در اين مقاله براي شما توضيح مي دهيم، متوجه خواهيد شد كه اين جمله اصلا صحت ندارد و مي توانيد به راحتي در خانه براي خود عطر درست كنيد. به كمك اين ترفندها انجام دادن. ساختن عطري به دلخواه مي تواند براي شما بسيار هيجان انگيز باشد، پس بهتر است اين ترفندها را امتحان كنيد تا خودتان هيجان و لذت انجام آن را در عمل ببينيد. اگر مي خواهيد به يكي از دوستانتان هديه بدهيد و مطمئن نيستيد كه كدام را انتخاب كنيد، مي توانيد عطري را كه خودتان در خانه با سليقه او درست كرده ايد به او بدهيد. هديه اي كه به خود مي دهيد مي تواند همه را خوشحال كند، حتي اگر عطري با گل ها و ميوه هاي معطر باشد.

 

 

 

 

نوتز

 

تمام عطرهاي دنيا از تركيب چند رايحه مختلف به نام نوتز بدست مي آيند. با استفاده از هك هاي عطر خانگي ما مي توانيد بهترين عطر را در خانه بسازيد. عطرهايي كه استفاده مي‌كنيد در سه مرحله به دست شما مي‌رسند، رايحه اول ماندگاري و شادابي زيادي دارد و ماندگاري آن حدود 15 دقيقه است. پس از ناپديد شدن نت هاي اول، رايحه دوم با رايحه گياهان معطر خاور دور يا با بوي چوب و گل به مشام شما مي آيد و اصل عطر دوم، عطري است كه انتخاب كرده ايد.

 

آخرين عطر كه مكمل عطر دوم است 5 ساعت ماندگاري دارد. اكثر عطرهاي موجود در بازار از 4 تا 5 رايحه تشكيل شده است كه هر كدام حاوي اسانس گياهان معطر، گل و ميوه است.

 

ساخت عطر در خانه

 

براي اينكه بدانيد چگونه يك عطر خوب بسازيد، بايد از انواع نت ها آگاه باشيد. به طور كلي ما سه نوع ماده اصلي داريم: 1- نت پايه 2- نت مياني 3- نت پايه كه با تركيب اين مواد مي توانيد عطر مورد علاقه خود را بسازيد. براي اين كار بايد از درصد مشخصي از هر كدام استفاده كنيد، مثلاً در ساخت عطر بايد از 20 درصد نت بالايي، 30 درصد نت پايه و 50 درصد نت مياني استفاده كنيد.

 

 

 

 

ساخت عطرهاي طبيعي

 

براي اينكه بدانيد چه نوع عطري را ترجيح مي دهيد، بايد تركيبات و رايحه آنها را بشناسيد. نت هاي ابتدايي شامل نعناع، ??رزماري، ليمو، اسطوخودوس، ريحان و بهارنارنج است. نت مياني همچنين حاوي بابونه، دارچين، جوز هندي، ميخك، فلفل سياه، گل رز و ياسمين است. نت هاي پايه عبارتند از زنجبيل، سدر، وانيل، صنوبر، كاج و نعناع هندي. براي اين كار بايد از ترفندهاي ساخت عطر در خانه نيز آگاه باشيد تا بتوانيد آن را به راحتي تهيه كنيد.

در مجله سلامتي و زيبايي سبزينه راه به چگونگي ت غيير سبك در منزل بيشتر پرداخته شده است.

 

دستور العمل اصلي براي تهيه عطر در خانه

 

براي تهيه عطر در خانه نيازي به يادداشت هاي شيميايي نداريد، اما مي توانيد آن را به راحتي با استفاده از برخي مواد اوليه طبيعي درست كنيد. ابتدا براي ساخت عطر خود به يك روغن پايه مانند روغن بادام (شيرين)، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نياز داريد. سپس ساير آجيل هاي طبيعي را بايد به روغن اضافه كنيد. براي اينكه تركيب طبيعي خود را به عطرهاي تجاري نزديك كنيد، بايد الكل را به آن اضافه كنيد. الكل بهترين انتخاب براي استفاده به عنوان نوتز است زيرا به سرعت تبخير مي شود و آجيل ها را در اطراف پخش مي كند. يكي از ترفندهاي ساخت عطر در خانه استفاده از مقدار مشخصي الكل براي عطرسازي است.

 

مواد اوليه براي ساخت عطر در خانه

دو قاشق چايخوري روغن بادام، روغن جوجوبا يا روغن هسته انگور

6 قاشق چايخوري الكل

آب معدني 2.5 قاشق چايخوري

30 قطره اسانس

فيلتر قهوه

سركوب

 

 

 

 

طرز تهيه و استفاده از ترفندهاي عطر در خانه

 

براي تهيه عطر مورد نظر بايد تمام ترفندهاي ساخت عطر را در خانه انجام دهيد كه در زير به آنها اشاره كرديم:

 

ابتدا يك ظرف مناسب براي عطر خود انتخاب كنيد.

روغن حاملي را كه دوست داريد انتخاب كنيد و 2 قاشق غذاخوري در كاسه بريزيد.

حالا بايد نت ها را به روغن پايه اضافه كنيد، بنابراين ابتدا بايد نت پايه را 30?، سپس نت مياني را 50? و سپس نت بالايي را 20? مخلوط كنيد.

هنگام اضافه كردن نت ها بايد به استحكام و تيزي آن ها توجه كنيد، اگر يكي از ديگري قوي تر است از مقدار كمي استفاده كنيد.

پس از مخلوط شدن مواد، شيشه را بايد به مدت 6 هفته كنار بگذاريد تا عطر دلخواه به دست آيد.

در مرحله آخر مقدار كمي آب معدني اضافه كنيد و ليوان را خوب تكان دهيد.

 

استفاده از گياهان و ترفندها در ساخت عطر در خانه

 

براي انجام اين فرآيند، ابتدا بايد گلبرگ ها، گياهان و برگ هاي خشك شده را با هم گردگيري كنيد.

پودر گياهي را در ظرف مناسبي بريزيد و روغن انتخابي را بريزيد تا روي آن را بپوشاند.

همه اين مواد را خوب مخلوط كرده و درب ظرف را ببنديد.

بطري عطر را به مدت دو هفته در مكاني تاريك و خنك قرار دهيد. پس از گذشت اين مدت، اگر از قوت رايحه خود راضي نبوديد، مي توانيد پيش گياهان را از بسته بندي خارج كرده و طبق مراحل قبلي مجدداً پيش گياهان را اضافه كنيد.

ممكن است لازم باشد مراحل قبلي را چندين بار تكرار كنيد تا عطر مورد نظر خود را بدست آوريد.

براي تهيه اين عطر نبايد روغن آن تعويض شود و روغن بايد مانند مرحله اول باشد.

پس از به دست آوردن عطر دلخواه، چند قطره روغن هسته انگور يا روغن ويتامين E به آن اضافه كنيد. يكي از ترفندهاي ساخت عطر در خانه، استفاده از گياهان معطر با اندازه مناسب است.

 

 

 

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=eac811a0-a7b8-43e3-a411-ebef535a53c4

https://ezغير مجاز مي باشد.cityu.edu.hk/login?url=https://sabzinerah.ir/

https://entrance-exam.net/forum/members/wilfredgibson1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:WilfredGibson1

https://www.pubpub.org/user/wilfred-gibson

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://sabzinerah.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1572/#comment-116189


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۳:۳۲ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :